Fandom

Poradnik "38": Lekcja 6 - Jak posługiwać się stroną "Trwające fikcje"?

3500stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Komentarze0 Udostępnij
PORADNIK 38.png

Witaj w kolejnym Poradniku "38"!

Dziś dowiesz się jak posługiwać się stroną trwające fikcje.

Autor: Milek 99 (dyskusja)

Do czego służy strona trwające fikcje?

Strona trwające fikcje to jedna z najważniejszych stron na naszej wiki. Widnieje tam alfabetyczny spis
Części trwających fikcji.png
aktywnych fikcji z podziałem na autorów. 

Jak jest zbudowana ta strona?

Strona trwające fikcje ma dwie części - pierwsza z powitaniem i kilkoma ważnymi informacjami (edytować mogą ją tylko administratorzy) i druga, ze spisem fikcji wg. kolejności alfabetycznej użytkowników (autorów), którą może edytować każdy, jednak tylko własną część.

Jak edytować tą stronę?

Aby dodać swoją fikcję do tej listy należy umieścić dwa "prostokąty" - jeden z nazwą użytkownika a drugi z nazwą fikcji. Jak każdą stronę także i tą edytujemy wciskając przycisk "Edytuj". Potem możemy ją konfigurować na dwa sposoby.

Sposób pierwszy - Tryb wizualny

Najmniej skomplikowanym sposobem jest edytowanie jej poprzez domyślny edytor wiki.

Nagłówek Użytkownika

Na początku znajdź odpowiednie miejsce na umieszczenie Twojej nazwy użytkownika w odpowiednim miejscu, gdyż kolejność jest alfabetyczna. Po wybraniu miejsca kliknij link "Dodaj inne szablony" który jest po prawej stronie edytora.

Otworzy się okno. W polu wyszukiwanie wpisz: Szablon:NagłówekUżytkownika. Po wybraniu poprawnego kliknij "Wstaw".

Dodajinneszablony.png
Otworzy się kolejne okno dialogowe. W prostokącie pod napisem #1 wpisz swoją nazwę użytkownika wg. podanego wzoru: 

[ [User:TWOJANAZWA|TWOJANAZWAODMIENIONA] ] W miejscu "TWOJANAZWA" wpisz nazwę użytkownika. Natomiast w polu "TWOJANAZWAODMIENIONA" wpisz jeszcze raz nazwę użytkownika, ale w poprawnej formie gramatycznej. Usuń spacje. Klikając podgląd będziesz mógł zobaczyć czy wszystko będzie wyglądać jak powinno. Gdy wszystko będzie gotowe, klknij OK.

Uwaga. Jeśli twoja nazwa nie jest pochodzenia polskiego pamiętaj, że apostrof (') stawiamy tylko po samogłosce na końcu wyrazu. Jeśli końćzy się spółgłoską dodajemy odpopwiednią samogłoską (najczęściej a lub y). Mogą też występować przypadki nieodmienialne. Jeśli nazwa końćzy się cyfrą, odmień wyraz jeszcze przed nią.

Oknodialogoweszablonu.png

Gotowy, poprawnie wykonany szablon powinien wyglądać tak:

Fikcje autorstwa Yanke$a

W edytorze będzie oznaczony zielonym puzzlem. Twoja nazwa będzie koloru niebieskiego, gdyż kolorowe nazwy mają tylko administratorzy.

Nagłówek fikcji

Podobnie postępujemy i z drugim paskiem, który służy do umieszczenia nazwy fikcji. Kliknij link "Dodaj inne szablony" który jest po prawej stronie edytora. Otworzy się okno. W polu wyszukiwanie wpisz: Szablon:NagłówekFikcja. Po wybraniu poprawnego kliknij "Wstaw". W polu od napisem #1 wpisz nazwę swojej fikcji wg. podanego wzoru: 

[ [MOJAFIKCJA] ] 

W miejscu "MOJAFIKCJA" wpisz nazwę fikcji. Usuń spacje. Klikając podgląd będziesz mógł zobaczyć czy wszystko będzie wyglądać jak powinno. Gdy wszystko będzie gotowe, klknij OK.

Oknodialogoweszablonu2.png

Piąta Totalna Porażka

W edytorze będzie oznaczony zielonym puzzlem. 

Zakończenie

Całość zakończ poziomą kreską tworząc ją za pomocą czterech myśników:

Sposób drugi - Tryb źródłowy

Nieco trudnieszym, lecz szybszym sposobem jest umieszczenie fikcji za pomocą trybu źródłowego.

Po kliknięciu "Edytuj" przełącz edytor na Tryb źródłowy. Wybierz odpowiednie miejsce i wpisz wzór podany poniżej:

{{Szablon:NagłówekUżytkownika|

{{Szablon:NagłówekFikcja|

Po pionowej kresce wpisz nazwę użytkownika (pierwsza linijka) i nazwę fikcji (druga linijka) ale pamiętając o odpowiednim wpisaniu.

Do linijki pierwszej:

[ [User:TWOJANAZWA|TWOJANAZWAODMIENIONA] ]

W miejscu "TWOJANAZWA" wpisz nazwę użytkownika. Natomiast w polu "TWOJANAZWAODMIENIONA" wpisz jeszcze raz nazwę użytkownika, ale w poprawnej formie gramatycznej. Usuń spacje.

Do linijki drugiej:

[ [MOJAFIKCJA] ] 

W miejscu "MOJAFIKCJA" wpisz nazwę fikcji. Usuń spacje.

W obu linijkach całość zakończ znakami dwoma znakami }. Pod linijkami wpisz cztery myślniki tworzące pionową kreskę.

Przykład prawidłowego wpisania:

Prawidlowesformatowanie.png

Podsumowanie

Jeśli masz dwie fikcje, dodaj dwa szablony NagłówekFikcja. Gdy uznasz wszystko za gotowe - kliknij Publikuj. Gratulacje! Właśnie nauczyłeś się posługiwać stroną trwające fikcje!

Zapamiętaj!
  • Szablon NagłowekUżytkownika - szablon używany do umieszczenia nazwy użytkownika na stronie trwające fikcje.
  • Szablon NagłówekFikcja - szablon używany do umieszczenia fikcji na stronie trwające fikcje.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki