Fandom

Poradnik "38": Lekcja 2 - Jak napisać dobry odcinek?

3500stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Komentarze0 Udostępnij
PORADNIK 38.png

Witaj w drugim poradniku pod wspólnym tytułem: "38"!

Dzisiaj dowiesz się jak stworzyć dobry i uporządkowany odcinek swojej fikcji.

Autor: Milek 99 (dyskusja)

Jak napisać odcinek?

Aby stworzyć odcinek na swojej fikcji musisz kliknąć w czerwony link na swojej fikcji (jeśli nie masz jej jeszcze, pamiętaj że musisz zacząć właśnie od stworzenia fikcji. Jeśli chcesz się dowiedzieć jak to zrobić, przeczytaj ten poradnik). Po kliknięciu otworzy się znany już Ci edytor.

Jak rozpocząć pisanie?

Najlepszym rozpoczęciem będzie napisanie czego piszesz. Napisz tytuł swojej fikcji i numer odcinka, np. tak:

Moja fikcja - Odcinek 1.

Po tym możesz już zacząć pisać fabułę.

Jak poprowadzić odcinek?

Krok 1: Intro.

Po informacji o fikcji i odcinku, czas pisać fabułę. Podstawową jest intro. Jest to wstęp, który w seriach Totalnej Porażki był stworzony przy melodii piosenki "Ja chciałbym być sławny ". Powinieneś napisać go sam, obmyślając obraz na podstawie miejsca rozegrania serii. Najlepiej napisać kursywą. 

Krok 2: Miejsce akcji.

Po tym możesz już zacząć odcinek. Na początku warto napisać gdzie w tej chwili dzieje się akcja. Bardzo ważne jest, abyś nie pisał tego po prostu - umieść tekst w nawiasie (), nawiasie kwadratowym [], dwóch gwiazdkach **, lub w innym. Na przykład: *Lotnisko, godz. 11:00*.

Krok 3: Fabuła odcinka.

Dalej czas na pierwsze zdania. Kliknij enter i zacznij pisać! Musisz napisać kto zabiera głos. Przykładowo niech będzie Chris. Potem, po dwukropku napisz jego kwestie. Mogłoby to wyglądać tak:

Chris: Witajcie w pierwszym odcinku nowego show!

Pogrubianie imion nie jest obowiązkowe, lecz za to bardzo estetyczne. Tak, prowadź dalsze konwersacje między zawodnikami, Chrisem itp; każdą wypowiedź oddzielając enterem. 

Gdy już napiszesz wyzwanie napisz Ceremonię. Nie używaj zbyt dużo spamu do budowania napięcia. Zakończ zachęcającym tekstem prowadzącego.

Zapamiętaj!
  • Intro - Wstęp do odcinka, o ścieżce muzycznej o chwytliwej melodyjce.

Krok 4: Kategoryzacja i publikacja.

Przed kliknięciem publikuj, pamiętaj aby skategoryzować odcinek, tak samo jak wcześniej fikcje. Po tym, odcinek już będzie gotowy. Kliknij publikuj.

Gratulacje! Stworzyłeś odcinek!

Więcej z Fandomu

Losowa wiki